6 Temmuz 2015 Pazartesi

Kısa Videolar Neden İkna Ediciler ?

Akıllı cep telefonları, internet, televizyon sağ olsun günümüzde kişiler hiç olmadığı kadar çok bilgi ve haber bombardımanına maruz kalıyor. Bu durum reklam piyasasındaki rekabeti arttırırken bir sürü yeni fırsatı da beraberinde getirdi. Bunca bilgi reklam ve bilgi yoğunluğu içerisinden sıyrılıp sesini duyurmak isteyen firmalar için kısa video reklamları en önemli ve en faydalı araçlar haline gelmiştir. Videolar çok kısa bir sürede internette tahta oturmuştur. Sadece 1 ay içerisinde internette 11 milyon video yayınlanmıştır. Bu rakam dünya nüfusunun 2 katından fazladır. Bu istatistiğinde ortaya koyduğu gibi dünya nüfusu video izlemeyi tercih etmektedir ve bu konuda yapılan bilimsel araştırma da insanların niye video izlemeyi yazılı içeriğe tercih ettiğinin sebeplerini ortaya koymuştur.  Video içeriğini pazarlama stratejinizde kullanmanızı gerektiren sebeplerden bazıları şöyle sıralanabilir: 

Çevresel Görüş Açısı: Internet Ortamında Ön Plana Çıkmak

Hareket eden objeler her zaman insanların dikkatini daha çok çeker ve bu nedenle insanlar bir reklama bakabilir, izleyebilir, ilgilenebilir. Çevresel Görüş teorisinin uygulaması olarak otoyol ve otobanlarda kullanılan hareketli bilboardlar gösterilebilir. Düz reklam afişlerine oranla sürücü ve yolcular hareketli reklam panolarını çok daha ilgi çekici bulur. Videolar da yukarıda bahsedilen etkiye sahip olup kişilerin dikkatini çeker ve istediğiniz şeye zaman ayırmalarını sağlama özelliğine sahiptir. Bir videoda her 3-6 saniyede bir değişen görsel içerik izleyicinin dikkatinin dağılmasını engeller. Bu güçlü etkinin Modulates.com un sizin için oluşturduğu ya da düzenlediği videolarda olduğunu düşünün! Bu kesinlikle kaçırılmaması gereken bir fırsat. 

Gerçek Etkileşim: Video İletişimi Güven Verir

Video kişilerle gerçekten görüşüyor ya da objeler ile gerçek etkileşimde bulunuyormuş algısı yaratır bu video canlı yayın bile olmasa bile. Diğer internet iletişim araçlarından örneğin haber içerikli e-postalardan farklı olarak videolar daha çok karşılıklı bir diyalog niteliği taşır. Videodaki görsellik izleyici ile videodaki kişi arasında bir güven bağı oluşturur. En ünlü üyelik zincirleri bu güveni kendi amaçlarına uygun biçimde kullanabileceklerinin farkına varmış ve kendilerini güvenilir bir kaynak olarak sergilemişlerdir. Modulates.com video haberleri hazırlayan en ünlü internet sitesidir. 

Söylentiler: Çevredekilerin Görüşleri Çok Şey İfade eder

Yapılan araştırmaya göre insanların alışveriş tercihlerinde arkadaş öneri ve tavsiyeleri çok büyük rol oynamaktadır. Dünya çapında yapılan araştırmalar göstermiş ki tüketicilerin %80i alışveriş yapmadan önce tüketici yorumlarını okumaktadır. Tüketiciler video haberlerinin ve değerlendirmelerin bir ürünü almak için en sağlam kanıt olduğunu belirtmiştir. Ancak video haberini izlemek aynı haberi okumaktan çok daha etkilidir. Bunun sebebi ise video aracılığı ile sadece basit bir mesaj iletmezsiniz. Video ürüne olan ilgi ve alakayı da çarpıcı bir şekilde sergiler. Video izleyiciye ürünün kullanıcı ile olan etkileşimini ve ürünün pozitif etkisini de gösterir. Video sayesinde bir hatırayı anlatabilir insanların duygularına hitap edebilirsiniz bu tüketicileri satın almaya iten büyük bir itici güçtür. Tüketici yorum ve haberleri klasik ticari reklamlardan çok daha etkilidir çünkü bir kişi kendi deneyimi ile ilgili yorum yapınca bu yüksek güven yaratır. Videonun bu özellikleri üyelik zincirleri için kullanılabilecek önemli stratejilerdir. Videoyu kullanmaya karar verdiğinizde eğer bir video üretim firması ile anlaşırsanız kısacık videolar size 1000lerce dolara mal olabilir. Modulates.com ile videolarınız sadece hazırlanmak, düzenlemek ve dağıtımını yapmakla ilgili tüm araçlara sahip olursunuz.
Daha fazla bilgi almak için otoritedijital.com 'u ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder